Trwa ładowanie...
dck5ice

II linię metra rozbudują te same firmy. Będą kolejne problemy?

Dwie firmy zostały wybrane w drodze przetargu. Miasto zaoszczędzi prawie 1 miliard złotych.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
II linię metra rozbudują te same firmy. Będą kolejne problemy?
dck5ice

Przetarg na rozbudowę II linii metra został rozstrzygnięty. Zajmą się tym dwie firmy - z Włoch i Turcji. Inwestycja ma kosztować miasto 2,2 mld złotych. Władze Warszawy przeznaczyły na rozbudowę 3,1 mld złotych, ale wybierając najtańszą z możliwych ofert, zaoszczędziły niemal 1 mld zł. Taki ruch może okazać się tylko pozornie opłacalnym wyjściem. Przypomnijmy, że te same firmy były odpowiedzialne za budowę pierwszych stacji II linii metra, a jak wykazała ekspertyza biegłego powołanego na prośbę producenta składów Inspiro, jej wykonanie pozostawia wiele do życzenia. O niedociągnięciach w budowie pisaliśmy tutaj.

Do przetargu startowało pięć firm. Rozbudowa II linii metra obejmuje dwa odcinki: od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Księcia Janusza oraz od stacji Dworzec Wileński do stacji Targówek II. I tak, na odcinek zachodni – od szlaku za stacją Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją Księcia Janusza – najkorzystniejszą ofertę złożyła turecka firma Gülermak (1 147 999 590,00 zł brutto), a odcinka wschodnio-północnego – od szlaku za stacją Dworzec Wileński do torów odstawczych za stacją Trocka firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483,79 zł brutto). Miasto przeznaczało na tę inwestycję łącznie 3 174 757 654,32 zł. brutto, tak więc oferty są niższe niż zarezerwowana w budżecie kwota.

6 nowych stacji na 2019 rok

dck5ice

Ze stacji Rondo Daszyńskiego w głąb Woli wybudowane zostanie ok. 3,4 km tuneli metra. Planowane stacje to:

- Wolska pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską;
- Moczydło planowana pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny;
- Księcia Janusza pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

Z kolei od Dworca Wileńskiego dalej w głąb Pragi Północ i na Targówek powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:

- Szwedzka pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej;
- Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego;
- Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

dck5ice

II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Podczas ogłoszenia przetargu prezes metra Jerzy Lejk mówił, że prawdopodobnie budowa powinna być gotowa w 2019 roku. Wszystko jednak zależy od daty podpisania umowy i ewentualnej procedury odwoławczej.

Przeczytaj też: Most Łazienkowski przejezdny. Sukces czy konieczność?

dck5ice

Podziel się opinią

Share
dck5ice
dck5ice