Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o baterię w swoim rowerze elektrycznym?

Pielęgnacja akumulatora w rowerze elektrycznym jest niezwykle ważna. Po pierwsze, kondycja baterii ma ogromny wpływ na wydajność. Po drugie, typowy koszt wymiany wynosi od 500 do nawet ponad 1000 zł. Z pewnością w Twoim geście jest, aby bateria działała tak długo, jak to możliwe. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki, jak rower elektryczny a trwałość baterii ze sobą korelują, a także odpowiemy na pytanie, jak dbać o baterię w rowerze i przedłużyć jej żywotność.

Share
 Źródło: materiały partnera
d24ufwm

Poziom naładowania baterii 

Wszystkie baterie litowo-jonowe zaczynają się zużywać natychmiast po wyprodukowaniu. Większość producentów udziela okresów gwarancyjnych, zwykle określanych jako liczba cykli ładowania (przeważnie od 500 do 1000). Jeden cykl liczy się jako naładowanie akumulatora od 0 do 100%. Jeśli zużyjesz 25% pojemności baterii, a następnie doładujesz do 100%, możesz to zrobić jeszcze trzy razy, zanim osiągniesz jeden pełny cykl ładowania.

Aby zmaksymalizować żywotność baterii, Twoim celem jest unikanie tego scenariusza, ponieważ ładowanie do 100 procent obciąża baterię. Lepiej jest naładować do 85%, jeśli wiesz, że nie potrzebujesz pełnej baterii. Jeśli rozważasz zakup drugiej baterii do przechowywania, zamiast tego kup kolejną ładowarkę.

Ten sam proces tyczy się rozładowywania. Jeśli uda ci się uniknąć dojścia do poziomu zero, Twoja bateria będzie ci wdzięczna. Pomysł o tym, jak o byciu głodnym: nie czekaj, aż zgłodniejesz, a kiedy już jesz, nie zapychaj się do tego stopnia, że nie będziesz już mógł jeść. Analogia z jedzeniem dotyczy również szybkich ładowarek. Możesz jeść jedzenie w stałym tempie lub szybko je połykać bez gryzienia. Obie metody sprawiają, że będziesz najedzony, ale jedna jest o wiele korzystniejsza dla Twojego organizmu. Wyjątkiem jest szybka ładowarka, która ładuje baterię do roweru elektrycznego etapowo. Pierwsze 50% szybkiego ładowania nie obciąża zbytnio ogniwa – to ostatnie 50 procent jest kluczowe dla trwałości baterii roweru elektrycznego. Podczas gdy większość rowerów oferuje ładowanie w rowerze, dobrze jest wyjąć baterię z roweru przynajmniej raz w miesiącu, aby sprawdzić jej stan. Woda, pot i brud mogą potencjalnie powodować słabe połączenie i korozję.

d24ufwm

Dbanie o baterię w rowerze można porównać do pilnowania budżetu na koncie gracza w serwisie bukmacherskim. Jeśli nie chcesz na początek inwestować własnych pieniędzy na grę, warto sprawdzić, jaki bonus bez depozytu bukmacher proponuje nowym graczom w zamian za rejestrację konta.

 Zaopatrz się w wyłącznik czasowy 

Przygotowanie się do tego, jak dbać o baterię w rowerze niesie ze sobą wiele korzyści. Drugi element, który możesz kupić to wyłącznik czasowy. Wszyscy przecież mamy lepsze rzeczy do roboty niż siedzenie i obserwowanie ładowania baterii tylko po to, aby móc wyciągnąć wtyczkę na 80 lub 90 procentach. W tym celu zdobądź licznik i ustaw go na jedną do dwóch godzin. Większość baterii osiągnie w tym czasie około 80%. Jeśli nie chcesz inwestować w specjalistyczny miernik z funkcją dźwięku lub diody użyj swojego telefonu komórkowego i nastaw budzik bądź stoper.

 Bateria w rowerze jak dbać – przechowywanie w ekstremalnych warunkach 

Jeśli przechowujesz rower przez kilka miesięcy, idealne jest ładowanie od 40 do 70 procent. Sprawdzaj rower elektryczny a trwałość baterii na początku każdego miesiąca. Jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie do 20 procent lub mniej, należy go doładować, aby powrócić do zakresu od 40 do 70%. Przechowywanie powinno odbywać się również w suchym miejscu o temperaturze od 7 do 24 stopni Celsjusza. Wszystko powyżej lub poniżej jest uważane za ekstremalne i nie jest zdrowe dla ogniw baterii. W związku z tym ważne jest, aby nie zostawiać akumulatora w rowerze elektrycznym. Nawet przy temperaturze otoczenia wynoszącej 16 stopni wnętrze baterii może przekroczyć dopuszczalne limity w ciągu 30 minut w bezpośrednim świetle słonecznym.

Podczas transportu baterii na stojaku nie zostawiaj jej w rowerze – baterie nie lubią dużych drgań, a tym bardziej upuszczania ich na ziemię. Nie jest to częste, ale wystarczająco duża nierówność na drodze i słabe umocowanie akumulatora z rowerem mogą spowodować, że droga bateria ulegnie trwałemu uszkodzeniu, a to skutkuje kosztowną naprawą lub nawet wymianą baterii na nowy egzemplarz.

d24ufwm

 Wyłączenie trybu doładowania 

Rower elektryczny a trwałość baterii zależą od sposobu jazdy. Podobnie jak jazda samochodem przez cały czas, tak używanie trybu doładowania powoduje większe obciążenie akumulatora niż tryb ekonomiczny. Nie jest jednak powiedziane, że nie powinno się w ogóle stosować "boostowanego" trybu. Po prostu musisz pamiętać, że druga osoba jeżdżąca przez cały czas w trybie eko wydobędzie trochę więcej z baterii, a jej trwałość w rowerze elektrycznym będzie dłuższa.

W miarę upływu czasu technologia idzie do przodu. To oznacza, że systemy zarządzania baterią i inteligentne ładowarki stają się coraz lepsze, dzięki czemu możesz być bardziej nonszalancki w dbaniu o baterię w rowerze. Miej jednak uwagę na termometr. Nawet najlepszy system na świecie nie sprawi, że bateria przestanie się smażyć podczas upałów.

Artykuł sponsorowany
d24ufwm
d24ufwm
d24ufwm