Trwa ładowanie...

Jaka przyszłość składów Inspiro w warszawskim metrze? "Problemy wydają się poważne"

Nie chodzi wyłącznie o szybko zużywające się koła.

Jaka przyszłość składów Inspiro w warszawskim metrze? "Problemy wydają się poważne"
d1rkjww
d1rkjww

Usterką, która wymaga dokładnego zbadania i wyeliminowania jest zbyt sztywne podwozie. Może to powodować dalsze konsekwencje w postaci szybkiego zużycia torów, zarówno na pierwszej jak i drugiej linii metra . W przyszłości oznaczałoby to konieczność niezwykle kosztownej wymiany szyn.

- Aby potwierdzić nasze przypuszczenia przeprowadziliśmy testy na II linii pociągami Metropolis. Wyniki potwierdziły, że nie występowała żadna interakcja pomiędzy podwoziem składu a torowiskiem. Stąd wiemy już, że problemy występują w przypadku Inspiro - powiedziała WawaLove.pl Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. - Pragnę jednak uspokoić pasażerów, że nie planujemy wycofywać z ruchu składów, ponieważ usunięcie usterek jest konieczne pod kątem dłuższej perspektywy czasowej. W bieżącym kursowaniu nie stanowią one żadnego zagrożenia dla podróżnych- dodaje rzeczniczka.

Niecały miesiąc temu okazało się, że w ośmiu składach wykryto usterki kół. Stąd konieczna była ich wymiana. Jak się okazuje to tylko zapowiedź poważniejszych problemów. Metro Warszawskie planuje przeprowadzić konsultacje z ekspertami ds. transportu, celem usunięcia wszystkich wykrytych wad. Aktualnie zabezpieczona została gwarancja bankowa wynosząca 60 mln zł, a ponadto producent nie otrzymał ostatnich 5% wartości kontraktu.

Składy Inspiro trafiły do stolicy w październiku 2013 roku. Niemal od początku ich kursowania dochodziło do licznych awarii, w wyniku których były tymczasowo wycofywane z ruchu. Miesiąc po ich pojawieniu się w stołecznym metrze doszło też do pożaru, przy dojeździe do stacji Politechnika. Ewakuowano 150 osób.

d1rkjww
d1rkjww
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rkjww