Trwa ładowanie...

Kontrole klimatyzacji w autobusach trwają

W lipcu przeprowadzono 3017 kontroli, stwierdzając 717 uchybień

Share
Kontrole klimatyzacji w autobusach trwają
d4dcfgb

O poprawie funkcjonowania klimatyzacji w pojazdach ZTM-u, po zaostrzeniu kar dla przewoźników świadczą najlepiej wyniki lipcowych kontroli. 1 lipca w 224 skontrolowanych pojazdach stwierdzono 96 uchybień, 3 lipca podobnie – 205 kontroli i 92 uchybienia. Po wprowadzeniu większych kar - 11 lipca podczas kontroli 126 pojazdów usterki klimatyzacji stwierdzono już tylko w 16, 13 lipca na 30 kontroli we wszystkich przypadkach klimatyzacja działała. Podobnie było 31 lipca (20 kontroli – 1 uchybienie). Pomimo wahań temperatury kontrole są systematycznie przeprowadzane przez pracowników nadzoru ruchu ZTM.

Pracownicy nadzoru ruchu przeprowadzają kontrole doraźne oraz na podstawie sygnałów od pasażerów. Kontrola polega m.in. na elektronicznym pomiarze temperatury wewnątrz pojazdu i sprawdzeniu nawiewu chłodnego powietrza z „kratek” klimatyzacji. Sprawdzane jest także, czy systemy chłodzenia posiadają aktualne certyfikaty i są należycie serwisowane (m.in. wymiana filtrów, czyszczenie chłodnic i uzupełnianie tzw. czynnika chłodzącego). Kontrole są prowadzone każdego dnia, ze szczególnym nasileniem, gdy temperatura powietrza przekracza 25 stopni Celsjusza. Wszyscy przewoźnicy autobusowi – MZA oraz firmy Mobilis, PKS Grodzisk Mazowiecki i ITS Michalczewski zobowiązani są w umowach do utrzymania w pojazdach temperatury w przedziale 18–25 stopni Celsjusza. Powyżej 25 stopni klimatyzacja powinna włączyć się automatycznie. Przypominamy, że chłodzone pojazdy można poznać po specjalnej naklejce na drzwiach („Pojazd klimatyzowany") oraz po charakterystycznych urządzeniach zamontowanych na dachu.

Od 6 lipca 2012 roku Zarząd Transportu Miejskiego zaostrzył kary nakładane na przewoźników za niewłączoną klimatyzację. Przewoźnik otrzymuje 20 proc. mniej środków za kurs realizowany pojazdem, w którym stwierdzono uchybienia. Po raz pierwszy dopuszczono również odsyłanie autobusów z pętli do zajezdni. Pojazd z niewłączoną/niesprawną klimatyzacją będzie traktowany jako niesprawny technicznie i nie będzie mógł wyjechać z zajezdni. W takich przypadkach przewoźnik nie otrzyma żadnych środków finansowych za niezrealizowany kurs. Dodatkowo zostanie naliczona kara finansowa za uchybienie.

d4dcfgb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4dcfgb
d4dcfgb