Trwa ładowanie...

Metro na Bródno. Ruszyła nowa linia produkcyjna, zjeżdżają z niej 20-tonowe elementy tunelu

W Warszawie, w fabryce przy ul. Marywilskiej, ruszyła produkcja 20-tonowych części konstrukcyjnych drugiej linii metra. Praca trwa przez całą dobę.

Metro na Bródno. Ruszyła nowa linia produkcyjna, zjeżdżają z niej 20-tonowe elementy tuneluŹródło: Facebook.com, fot: Metro Warszawskie
d3qv8nb
d3qv8nb

Warszawska linia produkcyjna pracuje bez przerw, bo musi wyprodukować prawie 24 tys. elementów. Tubingi, czyli właśnie takie betonowe obudowy tunelu, ważą 20 ton. Do tej pory przygotowano ich 500. W ciągu doby fabryka może przygotować maksymalnie 24 elementy.

Wszystkie powinny być gotowe do wiosny 2020 r. Wtedy rozpocznie się drążenie tuneli metra na Bródnie.

Linia produkcyjna ma 8 przystanków i pracuje non stop. Jak podał warszawski ratusz, produkcja konstrukcji części do budowy drugiej linii metra odbywa się "w systemie karuzelowym z jedną mobilną linią".

- Przygotowane zbrojenie umieszczane jest w formie i transportowane na wózku technologicznym do ułożenia i zagęszczenia betonu. Następnie prefabrykat umieszczany jest w komorze wraz ze specjalną uszczelką, w której przechodzi przyspieszoną obróbkę cieplną przy użyciu pary – podają urzędnicy.

Zobacz: Awantura o TK. Joanna Lichocka odpowiada Andrzejowi Rzeplińskiemu

Co dzieje się dalej? Element musi odczekać dwa dni, żeby uniknąć "szoku termicznego". Później kontrola jakości i element może już czekać na instalację wiosną 2020 r. na trasie metra.

d3qv8nb

Jako ciekawostkę Metro Warszawskie podało informację o tym, że próbki materiału są poddawane próbom obciążenia ogniowego. Opisano także dokładną konstrukcję tunelu podziemnej kolejki.

"Pierścień obudowy tunelu to potężna konstrukcja o średnicy ok. 6,5 m, składająca się z 5 elementów podstawowych i jednego klucza, czyli elementu w formie trapezu, który zamyka pierścień. Do jego wykonania potrzebnych jest 8 m3 mieszanki betonu, włókien polipropylenowych i ok. 600 kg stalowej konstrukcji zbrojenia" – napisali przedstawiciele warszawskiej spółki.

Metro na Bródno, czyli przedłużenie linii M2, to trzy stacje: Zacisze (pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną), Kondratowicza oraz Bródno (przy skrzyżowaniu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej). Wykonawca na wybudowanie trzech stacji ma czas do września 2021 roku. Całość ma kosztować ok. 1,4 miliarda złotych.

Źródło: Metro Warszawskie

Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3qv8nb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3qv8nb