Trwa ładowanie...

Nie trzeba ciąć kursów! Można uzyskać oszczędności inaczej!

"Sytuacja przypomina działania najgorszego gatunku monopolistów"!
Share
Nie trzeba ciąć kursów! Można uzyskać oszczędności inaczej!
d1lgmc3

Nowy Rok 2013 rozpoczął się podwyżką podwyżką cen komunikacji miejskiej. Jednocześnie zerwano umowy na wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej, zapowiedziano też ostre cięcia kursów autobusowych. Tymczasem możliwe są znaczne oszczędności niepogarszające oferty dla pasażerów - przekonuje na swoich stronach Zielone Mazowsze.

Zdajemy sobie sprawę, że po latach tłustych przychodzą lata chude, ale sytuacja jaka zaistniała obecnie nie ma precedensu i przypomina działania najgorszego gatunku monopolistów. - piszą na swoich stronach. - Postaraliśmy się poszukać oszczędności na podobną kwotę bez pogarszania oferty komunikacyjnej. Oszczędności takie można uzyskać ograniczając finansowanie indywidualnej komunikacji samochodowej przez ZTM i zwracając większą uwagę na koszty eksploatacji wybranych rozwiązań, a w dłuższej perspektywie – prowadząc bardziej systemową politykę rozwoju komunikacji miejskiej w Warszawie.

Jak uzyskać takie oszczędności? Zielone Mazowsze podaje kilka przykładów:
1. Zaniechanie realizacji inwestycji drogowych przez ZTM.
2. Ograniczenie deficytu systemu Parkuj i Jedź.
3. Uprzywilejowanie komunikacji miejskiej.
4. Stabilny system finansowania wspólnego biletu.
5. Ograniczenie kosztów eksploatacji nowych inwestycji i taboru.
6. Przetargi na przewozy autobusami i koleją.
7. Płatne parkowanie.
( Poniżej przedstawiamy TABELĘ oszczędności).

d1lgmc3

„W Warszawie mamy już 24 instytucje miejskie budujące lub remontujące drogi, co tylko potęguje panujący w tym zakresie bałagan” - wyjaśnia Zielone Mazowsze. Daje też ostrzejsze przykłady na nietrafne działania: Linie SKM, w tym linia lotniskowa, musiały według ZTM być zlecone spółce SKM w Warszawie. Spółka ta za kilometr każe sobie płacić 100 zł, podczas gdy np. Koleje Mazowieckie realizują przewozy za 40 zł/km.

Propozycje Zielonego Mazowsza nie wiążą się ani z koniecznością przenoszenia kosztów na pasażera, ani z koniecznością cięcia oferty przewozowej - przekonuje Stowarzyszenie.


d1lgmc3

Podziel się opinią

Share
d1lgmc3
d1lgmc3