Trwa ładowanie...

Przybywa nowych wiat. Tym razem będą dla pasażerów?

Nowe wiaty wzbudzają wiele kontrowersji.

Przybywa nowych wiat. Tym razem będą dla pasażerów?
d10119z
d10119z

Po krótkiej zimowej przerwie na warszawskich przystankach znowu pojawiły się ekipy montujące nowe wiaty w ramach projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej”. Do tej pory zamontowanych zostało ich już ponad 900. W najbliższych dniach wiaty montowane będą na Ursynowie, Białołęce, Bielanach, Pradze Południe i Ochocie.

Projekt „Przystanek komunikacji miejskiej” jest realizowany w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Koncesjonariusz – firma AMS – planuje ustawić na własny koszt 1580 nowych wiat w trzech rodzajach: konkursowe, konserwatorskie i seryjne. Wiaty konkursowe (413 sztuk), zaprojektowane w ramach konkursu zorganizowanego w 2006 roku przez Urząd m.st. Warszawy, są ustawiane w reprezentacyjnych miejscach stolicy i kluczowych komunikacyjnie lokalizacjach. Wiaty konserwatorskie (212 sztuk) powstały z myślą o obszarach objętych nadzorem Stołecznego Konserwatora Zabytków. 955 wiat seryjnych zajmie miejsca przy głównych trasach miejskich poza ścisłym centrum stolicy.

Przypomnijmy, że wiaty, które do tej pory zostały zamontowane, budzą wiele kontrowersji. "Za krótkie ławki, a daszek nie chroni przed deszczem" - skarżą się mieszkańcy. O sprawie pisaliśmy tutaj. ZTM zareagował na komentarze mieszkańców i postanowił wprowadzić zmianę. Równie kontrowersyjną jak same wiaty. We wiatach, w których brakowało odpowiedniej liczby ławeczek, pomysłodawca projektu - firma AMS SA zamontowała dodatkowe. Wnioskowali o nie sami pasażerowie, którzy zgłaszali uwagi do jednego z typów wiaty konkursowej, wyposażonego w krótszą ławkę. Dodatkowe ławeczki znajdą się w około 40 wiatach. Koszty ich montażu pokryje firma AMS. - Znajdą się one na ścianach bocznych. Dzięki temu będą mogły wygodnie usiąść kolejne dwie osoby - zapewnia Zarząd Transportu Miejskiego . Nie dodaje jednak, że chodzi o pasażerów wagi piórkowej. Pisaliśmy o tym tutaj.

ZTM zapowiada montaż kolejnych wiat. Nie precyzuje jednak, czy projektowe błędy i niedoskonałości zostały poprawione, a przy ulicach staną przystanki autobusowe przeznaczone dla ludzi, nie dla reklam.

d10119z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d10119z