Trwa ładowanie...

Rafał Trzaskowski ma pomysł na komunikację. Wczoraj taśma, dziś nowe nitki... metra

Kandydat koalicji obywatelskiej na prezydenta Warszawy nie chce być gorszy od swoich rywali. Po "efekcie 10 linii metra" Miasta Jest Nasze i deklaracji budowy III i IV linii metra przez Patryka Jakiego, Rafał Trzaskowski przedstawił swoją wizję.

Rafał Trzaskowski ma pomysł na komunikację. Wczoraj taśma, dziś nowe nitki... metraŹródło: PAP, fot: Jacek Turczyk
d4biwuj
d4biwuj

Komunikacja miejska według kandydata PO-Nowoczesnej ma składać się z aż... pięciu linii metra. Rafał Trzaskowski obiecuje przedłużenie II linii do Żerania i Ursusa i deklaruje chęć budowy III linii.

Połączy ona Warszawę Wschodnią, Gocław z Dworcem Południowym, czyli Metrem Wilanowska. Stamtąd z kolei miałaby startować czwarta linia - i wieść przez tzw. Mordor, Służewiec, aż na Ursus, gdzie połączy się z przedłużoną II nitką. V linia ma liczyć cztery stacje - sięgnie za Młociny, aż za Wisłę - na Mehoffera na Białołęce.

- Stolica dobrej komunikacji musi być dobrze zaplanowana. To musi być system godzący różne interesy mieszkańców. Mamy to wszystko policzone: koszty, potoki pasażerów - zapewniał Rafał Trzaskowski na konferencji zorganizowanej w zajezdni SKM na Szczęśliwicach.

Trzaskowski zadeklarował też korekty na I linii, w tym budowę węzła przesiadkowego między stacją metra Centrum a dworcem Śródmieście. To inwestycja na 56 mln zł. Zapowiada też dobudowę nowych stacji Plac Konstytucji i Muranów. To pomysł, na który mocno naciskali mieszkańcy podczas spotkań z kandydatem PO-Nowoczesnej. Trzaskowski chce też uruchomić SKM-ki na nowych liniach - do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.

d4biwuj

Zobacz też: Sasin o Trzaskowskim: mocno ułatwia Jakiemu, codziennie zalicza wpadki

- Łatwo jest narysować linię na mapie. My zaprojektowaliśmy cały system i policzyliśmy, ile to może kosztować - podsumował Trzaskowski. Dodatkowe linie metra mają kosztować 10-12 miliardów zł. Kandydat koalicji obywatelskiej w najbliższym czasie ma zaprezentować plan rozwoju sieci tramwajowej. Transport szynowy został określony jako priorytet ze względu szybkość i walory ekologiczne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4biwuj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4biwuj