Trwa ładowanie...

Warszawa. Budowa metra. Ruszyły prace tunelowe na Bródnie

Postępuje budowa metra na Bródnie. TBM Maria zakończyła pracę, a TBM Anna rozpoczęła drążenie ostatniego, 650-metrowego fragmentu wschodniego odcinka linii M2. W tunelach trwają pierwsze prace przy budowie torowiska.

Warszawa. Postępują prace przy budowie metra na Bródnie [zdj. ilustracyjne]Warszawa. Postępują prace przy budowie metra na Bródnie [zdj. ilustracyjne]Źródło: Agencja Gazeta, fot: Dawid Żuchowicz
d4003kn
d4003kn

Jak poinformował stołeczny ratusz, TBM Anna ruszyła ze stacji Zacisze w stronę szybu przy stacji Trocka. To ostatni, 650-metrowy fragment wschodniego odcinka linii M2. Drążenie tunelu zajmie około miesiąca.

Po zakończeniu prac przy drążeniu tunelu przez TBM Annę, obie tarcze zostaną wydobyte na powierzchnię. Następnie zostaną rozebrane i przewiezione w częściach do zaplecza technicznego budowy przy ul. Marywilskiej. Po serwisie zostaną wykorzystane przy budowie ostatniego odcinka linii M2 na Bemowie.

Tunel metra zaraz po wydrążeniu wygląda jak betonowa tuba, która ma przekrój koła. Poruszanie się w nim, nawet pieszo, jest niewygodne. Dlatego pierwszym elementem, jaki powstaje zaraz po demontażu taśmociągu i rur, które są potrzebne do obsługi tarcz TBM, jest wylanie podłogi tunelu. To właśnie na niej będą układane warstwy wibroizolacji, a następnie torowisko. Wykonawca tego odcinka właśnie rozpoczął prace w tunelach pomiędzy stacjami Bródno i Targówek.

Warszawa. Prace instalacyjne na stacjach

Równolegle toczą się prace na trzech stacjach: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Prawie gotowy jest już peron stacji Kondratowicza. Na poziomie -1 trwają intensywne prace wykończeniowe. Wykonawca rozpoczął też montaż pierwszych instalacji, m.in. wentylacyjnej i elektrycznej. Na zewnątrz stacji widać zadaszenia wyjść, wylewane są też pierwsze pochylnie schodów. Podobnie jest na stacji Bródno. Tam jednak - z racji o wiele większych gabarytów - równolegle do prac wykończeniowych prowadzone są roboty przy płycie dennej torów odstawczych za stacją.

d4003kn

Duże zmiany można zaobserwować na stacji Zacisze, gdzie wykonawca zasypał już prawie cały korpus stacji. Dla mieszkańców oznacza to, że budowa będzie mniej uciążliwa, a większość prac będzie toczyć się pod ziemią.

Trzy elektryki na trasie Warszawa-Kraków. Jeden prawie nie dojechał

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4003kn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4003kn