Trwa ładowanie...
d4n8ht7

Warszawa. Metro. Tarcze na Woli zakończyły prace

Rozpoczął się kolejny etap budowy metra na granicy Bemowa i Woli. Swoje prace zakończyły już tarcze drążące tunele. Teraz zostaną wydobyte na powierzchnię. W związku z tym na krótko zmieni się organizacja ruchu.
Share
Warszawa. Proces opuszczania tarcz do szybu startowego na budowie stacji C21 Bródno II linii metra, marzec 2020 r.
Warszawa. Proces opuszczania tarcz do szybu startowego na budowie stacji C21 Bródno II linii metra, marzec 2020 r.Źródło: PAP, Fot: Piotr Nowak
d4n8ht7

Jak poinformował stołeczny ratusz, tarcze TBM Krystyna i Elisabetta zakończyły już drążenie tuneli II linii metra na granicy Bemowa i Woli. Tarcze wydrążyły razem prawie 3 km tuneli, które połączyły budowane stacje C04 "Powstańców Śląskich" i C05 "Ulrychów" z istniejącą stacją "Księcia Janusza". Nadszedł czas, aby obydwie tarcze opuściły podziemia. Zostaną wydobyte na powierzchnię z szybu demontażowego zlokalizowanego przy centrum handlowym. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu na ul. Górczewskiej.

Warszawa. Zmiana organizacji ruchu na ok. miesiąc

Od wtorku, 5 stycznia, ok. godz. 20 na krótkim odcinku ul. Górczewskiej przed wschodnim wyjazdem z centrum handlowego (z sygnalizacją świetlną) będzie jeden pas ruchu w kierunku Bemowa. Będą z niego wspólnie korzystali kierowcy indywidualni, którzy mogą pojechać tylko do centrum handlowego, oraz autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego, taksówki, pojazdy służb miejskich, MTON i posiadaczy identyfikatorów MW oraz motocykle, które mogą pojechać dalej prosto. Utrudnienia potrwają około miesiąca.

Warszawa. Zmiana ruchu na ul. Górczewskiej Urząd m.st. Warszawa
Warszawa. Zmiana ruchu na ul. Górczewskiej Źródło: Urząd m.st. Warszawa, Fot: Urząd m.st. Warszawa

Warszawa. Tarcze pracowały od czerwca 2020 r.

Tarcze TBM Krystyna i Elisabetta opuszczone zostały do komory startowej w połowie czerwca 2020 r. TBM Krystyna w dwóch etapach wydrążyła w sumie 1369 m tunelu, zaś Elisabetta 1367 m. Dzięki temu Bemowo zyskało podziemne połączenie z Wolą.

- Na odcinku wschodnim tarcze TBM Anna i Maria są już na ostatniej prostej. Do wydrążenia mają już ostatni odcinek tunelu, między budowaną stacją Zacisze a funkcjonującą stacją Trocka - czytamy w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4n8ht7

Podziel się opinią

Share
d4n8ht7
d4n8ht7