Trwa ładowanie...

Warszawa. Nowe tramwaje płyną statkiem do Warszawy

Dwa pierwsze tramwaje przeszły pozytywne testy w fabryce i są w drodze do Polski. Nowe tramwaje są przygotowane specjalnie dla Warszawy. Na stołecznych ulicach pojawią się jesienią.

Warszawa. Nowe tramwaje są przygotowane specjalnie dla WarszawyWarszawa. Nowe tramwaje są przygotowane specjalnie dla WarszawyŹródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa
d2xzs1s
d2xzs1s

Jak poinformował stołeczny ratusz w komunikacie, zakończyła się budowa dwóch pierwszych tramwajów dla stolicy.

Nowe tramwaje są specjalną konstrukcją "szytą na miarę" dla Warszawy. Mają całkowicie płaską podłogę i skrętne wózki. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, w nowych wagonach przedni i ostatni wózek będzie tzw. wózkiem obrotowym. Pozwoli to na ograniczenie zużycia szyn oraz zapewni cichszą jazdę na łukach. Do stolicy trafią trzy rodzaje pojazdów szynowych, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Będą to najdłuższe tramwaje w stolicy. Ich długość wyniesie prawie 33 metry, czyli aż 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje niskopodłogowe. W każdym długim tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób.

Wagony przeszły pozytywnie testy. Producent sprawdził m.in. urządzenia elektryczne, hamulce i systemy związane z bezpieczeństwem. Tramwaj został podniesiony. Przetestowano jak zachowuje się na ciasnych zakrętach. Sprawdzono też jego szczelność, działanie klimatyzacji, oświetlenia, a nawet wyregulowano głośność dzwonka.

Po zaliczonych testach tramwaje załadowano na statek, którym płyną do Polski. Z początkiem wakacji w Warszawie rozpoczną się testy homologacyjne. Jesienią powinny zostać włączone do jazdy po stołecznych torach tramwajowych.

Warszawa. Wagony przeszły testy pozytywnie Urząd m.st. Warszawa
Warszawa. Wagony przeszły testy pozytywnieŹródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa

Warszawa. Współpraca polsko-koreańska

Aż 60 procent komponentów w nowych tramwajach dla stolicy pochodzi z Polski i Unii Europejskiej. Cały osprzęt energoelektroniczny powstaje w Warszawie. Dostarcza go firma Medcom, która współpracuje ze światowymi producentami taboru szynowego. Z innej polskiej firmy mającej siedzibę w Warszawie – ATM – pochodzą rejestratory parametrów jazdy. Z kolei fotele dla motorniczych, skomplikowane konstrukcje ze sterowaniem pneumatycznym, dostarcza śląska firma Damiro. Hyundai Rotem to jeden z największych producentów pojazdów szynowych na świecie. Dostarczył ich kilka tysięcy do 36 krajów.

Warszawa. Po zaliczonych testach tramwaje załadowano na statek, którym płyną do Polski Urząd m.st. Warszawa
Warszawa. Po zaliczonych testach tramwaje załadowano na statek, którym płyną do PolskiŹródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa

Leszek Miller krytykuje Lewicę. Krzysztof Śmiszek odpowiada

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2xzs1s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xzs1s