Trwa ładowanie...

Warszawa. Stołeczni urzędnicy pomogą sanepidowi jako wolontariusze

Około 40 pracowników Urzędu m.st. Warszawy wesprze w formie wolontariatu inspekcję sanitarną w związku z epidemią koronawirusa.

Share
Warszawa. Pracownicy urzędu miasta będą wspierać sanepid
Warszawa. Pracownicy urzędu miasta będą wspierać sanepidŹródło: Maciej Luczniewski / Forum, Fot: RM, Maciej Luczniewski / Forum
d4eov9w

Jak przekazał stołeczny ratusz w komunikacie, na początku listopada urząd podpisał porozumienie z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w zakresie wsparcia przy zapobieganiu i zwalczaniu zakażenia wirusem SARS-CoV-2 na terenie Warszawy.

Oznacza to w praktyce wsparcie pracy sanepidu w ramach Programu Wolontariatu Pracowniczego Urzędu m.st. Warszawy.

d4eov9w

Warszawa. Grupa pracowników będzie pomagać zdalnie

Grupa około 40 pracowników będzie wspierać sanepid po godzinach swojej pracy oraz nieodpłatnie. Będą kontaktowali się telefonicznie z osobami, które podlegają kwarantannie. Do ich zadań będzie należało również przygotowanie dokumentacji potrzebnej do skierowania na kwarantannę.

Jak podaje stołeczny ratusz, wolontariusze otrzymają od pracodawcy telefon służbowy i komputer. Pracę będą wykonywać zdalnie, bez konieczności wizyty w sanepidzie. Każdy z nich zadeklarował pracę w wymiarze 2-3 godzin tygodniowo plus dodatkowo w weekendy. Wsparcie w tym zakresie potrwa do końca roku.

Obecnie wolontariusze są szkoleni. Zakładane są im konta z dostępem do systemów informatycznych inspekcji sanitarnej i podpisywane są indywidualne porozumienia pomiędzy Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną a wolontariuszami.

Warszawa. Szkolenia dla seniorów

To nie jedyne działanie wolontariuszy-pracowników urzędu w czasie pandemii. Wcześniej zostały przeprowadzone warsztaty on-line dla osób po 60. roku życia. Łącznie wzięło w nich udział aż 127 seniorów. Innym działaniem wspierającym seniorów była akcja szycia maseczek przez pracowników-wolontariuszy w urzędach dzielnic.

d4eov9w

Warszawa. Jedyny program w Polsce

Program Wolontariatu Pracowniczego w Urzędzie m.st. Warszawy powstał z inicjatywy pracowników w 2017 r. Zakłada różne możliwości angażowania pracowników i wspierania ich działań przez pracodawcę. Główną formą programu jest konkurs pomysłów na akcje wolontariackie, w którym pracownicy-wolontariusze zgłaszają swoje propozycje działań. Pozostałe działania wolontariackie organizuje pracodawca z własnej inicjatywy.

Urząd m.st. Warszawy jest jedyną instytucją publiczną w Polsce z tak kompleksowo przygotowanym i realizowanym programem wolontariatu pracowniczego – podkreślają władze miasta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4eov9w

Podziel się opinią

Share
d4eov9w
d4eov9w