Trwa ładowanie...
d2wiqc5

Warszawa. Trwa budowa linii metra M2. Postęp prac

Prace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2 postępują pomimo pandemii. Trwa budowa tuneli, hali torów odstawczych, a także wyjść ze stacji. Niedługo na trasę wrócą tramwaje na ulicy Rembielińskiej.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Warszawa. Prace na budowie metra postępują
Warszawa. Prace na budowie metra postępują (Urząd m.st. Warszawa)
d2wiqc5

Tarcza Maria, drążąca tunel metra, osiągnęła już niemal połowę długości trasy. Tarcza Anna zakończyła pierwszy odcinek pomiędzy stacją Kondratowicza i Bródno. Przechodzi teraz prace serwisowe. Tarcze TBM mają do wydrążenia dwa tunele po niemal trzy kilometry długości, każdy podzielony na trzy odcinki. Budowa tuneli skończy się w tym roku - poinformował warszawski ratusz.

Warszawa. Powrót tramwajów

Jeszcze w tym miesiącu tramwaje wrócą na swoją stałą trasę. Skończy się odbudowa torowiska wzdłuż ulicy Rembielińskiej, które rok temu zostało rozebrane pod budowę podziemnej hali torów odstawczych metra. Wykonawca metra zabierze się za prace ziemne w rejonie świątyni parafii św. Włodzimierza, gdzie do tej pory teren był zajęty przez tymczasowe torowisko, którym tramwaje omijały plac budowy. Trzeba w tym miejscu wykonać płytę stropową dla mierzącej 60 metrów szerokości podziemnej hali. Właśnie na Bródnie powstaje największa podziemna budowla tego odcinka linii M2 – hala o kubaturze niemal 470 tys. metrów sześciennych.

d2wiqc5

Warszawa. Trwa budowa przejść podziemnych

Równolegle na wszystkich stacjach trwa budowa przejść podziemnych i wyjść z przyszłych stacji. Najbardziej zaawansowana pod tym względem jest stacja Kondratowicza, której betonowy korpus jest już skończony. W najbliższych tygodniach skończy się budowa korpusu stacji Zacisze, gdzie trwają prace przy budowie dwóch ostatnich sekcji płyty dennej.

Warszawa. Linia metra M2

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

d2wiqc5

Podziel się opinią

Share
d2wiqc5
d2wiqc5