Warszawiaku, postaw na SEO! Dlaczego warto pozycjonować swój biznes w sieci?
Prowadzenie własnej działalności w sieci z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Dla jednych powodem małych zysków jest duża konkurencja, a dla innych wyższe ceny produkcji. Wszyscy mogą jednak poprawić wyniki swojej firmy, wykorzystując w tym celu pozycjonowanie sklepów internetowych. Proces ten cechuje się znakomitymi rezultatami i wysoką efektywnością – warto go poznać bliżej.
Czy warto przenieść swój biznes do sieci?
Większość przedsiębiorców do niedawna prowadziła swoją firmę wyłącznie stacjonarnie, sprzedając produkty lub oferując usługi klientom, którzy mogli odwiedzić wybrany punkt w swoim mieście. Teraz jest inaczej. Klienci stają się z roku na rok coraz wygodniejsi, cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i doskonałą ochronę kupujących, zagwarantowaną prawnie. W efekcie branża e-commerce notuje ciągły wzrost, a firmy prowadzone wyłącznie stacjonarnie odwrotnie – spadki. Co to oznacza? Że warto znaleźć się w sieci.
Prowadzenie firmy w e-commerce (e-handlu) jest teraz bardzo proste. Do dyspozycji przedsiębiorcy jest kilkadziesiąt znanych i lubianych, łatwych w obsłudze silników CMS. W efekcie założenie własnego sklepu obeznanej osobie zajmie nie więcej niż kilkadziesiąt minut. Spadają także ceny hostingu, dzięki czemu można sobie pozwolić na bardziej rozbudowaną, zasobożerną stronę.
Zalety e-commerce
Dla przedsiębiorcy pojawienie się z własną ofertą w sieci otwiera szereg nowych możliwości rozwoju. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest z pewnością możliwość wysyłkowej sprzedaży towaru na cały kraj i bez żadnych ograniczeń, a kolejną ogromne możliwości dalszego rozwoju. Nie bez znaczenia jest także ułatwienie sprzedaży artykułów z niszowych branż, których w praktyce nie da się sprzedać stacjonarnie ze względu na brak zainteresowania. Nie można także pominąć zalety w postaci zminimalizowania kosztów firmowych. Przedsiębiorcy nie muszą inwestować dużych funduszy w związku z zatrudnianiem pracowników do obsługi stacjonarnej i wynajmować kosztownych biur lub punktów.
Podstawy marketingu internetowego – czym się zająć na dobry początek?
Niestety z niskimi kosztami prowadzenia własnej firmy w sieci oraz dużymi możliwościami dalszego rozwoju podąża także coraz większa konkurencja. Aby z nią zawalczyć, trzeba wykorzystać wszystkie możliwości współczesnego marketingu internetowego.
Dobrym pomysłem jest skorzystanie z reklamy w mediach społecznościowych. Praktycznie każdy internauta ma swój profil na Facebooku lub Instagramie – warto pokazać im swoją ofertę i zachęcić do odwiedzenia sklepu. Niestety nie jest to rozwiązanie pozbawione wad. Mimo korzystnej formy rozliczeń CPC (Cost Per Click), koszty są stosunkowo wysokie – wejście na naszą stronę tylko jednej osoby może sięgać kilku-kilkunastu złotych. Nie mamy przy tym żadnej pewności, czy internauta pozostanie na naszej witrynie i dokona konwersji, czy może ją opuści już po kilku sekundach.
Warto także skorzystać z reklam w Google Ads oraz na stronach zewnętrznych i portalach informacyjnych. Nie obejdzie się jednak bez pozycjonowania.
Bez pozycjonowania w sieci coraz ciężej prowadzić własną firmę
Polscy internauci do przeszukiwania sieci najczęściej wykorzystują efektywną wyszukiwarkę Google. W jej zasobach znajduje się kilkaset milionów precyzyjnie zindeksowanych witryn, których zawartość można przeszukać w dosłownie kilkanaście milisekund. Warto się znaleźć wśród wyników – i to zdecydowanie jak najwyżej.
Każda strona WWW bez odpowiedniego zaplecza SEO znajduje się na ostatnich podstronach listingu SERP (Search Engine Results Page) i w efekcie nie generuje żadnego ruchu. To niestety zrozumiałe. Rzadko który internauta odwiedza więcej niż trzy pierwsze podstrony wyników, a zdecydowana większość odpowiedź na swoje pytanie znajdzie już na pierwszej stronie. Jest zatem o co walczyć.
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to trudny, skomplikowany i bardzo wymagający proces, który warto zlecić wyspecjalizowanej firmie zajmującej się nim na co dzień. Są to agencje SEO. Wieloletnie doświadczenie w branży oraz ogromna wiedza sprawiają, że z ich usług korzysta zdecydowanie najwięcej przedsiębiorców, zarówno tych o dużym zasięgu, jak i początkujących start-upów.
Z pewnością pierwszym etapem będzie audyt. To forma dogłębnej i precyzyjnej analizy całej witryny, która odpowie pozycjonerowi na wiele pytań związanych z jej przyszłością. Ocenie podlega kilkaset czynników. Uzyskanie na nie odpowiedzi pozwala stworzyć strategię działań i zaplanować w najmniejszych szczegółach całą kampanię.
W kolejnych etapach będzie trzeba zmodyfikować kod źródłowy i wprowadzić wszystkie zmiany wyszczególnione w audycie. To najtrudniejsze działanie, które może, zależnie od rodzaju frazy, branży i możliwości finansowych, zająć nawet kilka-kilkanaście miesięcy. Nie obejdzie się także bez zbudowania bazy łączy prowadzących do witryny w trakcie pozycjonowania. W ten sposób Google uznaje ją za wzbudzającą zaufanie – w końcu linkują do niej także znane witryny z dobrym Page Rank.
Prowadzisz biznes w Warszawie? Wybierz pozycjonowanie lokalne
W prowadzeniu własnej firmy liczy się przede wszystkim wysokość osiąganych zysków, dlatego wielu przedsiębiorców co prawda przenosi do sieci część swojej działalności, jednak nie całkowicie. Jeśli w dalszym ciągu planujesz generować zyski w sklepie stacjonarnym – wykorzystaj pozycjonowanie lokalne. Proces ten działa nieco inaczej niż w przypadku pozycjonowania krajowego, gdyż należy w nim łączyć frazy kluczowe z regionem (jeśli masz stronę internetową) oraz założyć wizytówkę i profil w Google. Dzięki temu Twój sklep pojawi się na Mapach Google. Warto to wykorzystać.
Jak się okazuje, pozycjonowanie sklepu internetowego i stacjonarnego to znakomity sposób zwiększenia swoich zarobków i konkurencyjności na rynku. Warto to wykorzystać.
Artykuł dostarczyła Agencja SEO Empressia.pl będąca dostępna z usługą pozycjonowania w Warszawie, a także całej Polsce.