Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Warszawiaku, postaw na SEO! Dlaczego warto pozycjonować swój biznes w sieci?

Prowadzenie własnej działalności w sieci z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Dla jednych powodem małych zysków jest duża konkurencja, a dla innych wyższe ceny produkcji. Wszyscy mogą jednak poprawić wyniki swojej firmy, wykorzystując w tym celu pozycjonowanie sklepów internetowych. Proces ten cechuje się znakomitymi rezultatami i wysoką efektywnością – warto go poznać bliżej.

Share
 Źródło: materiały partnera
dt98mf1

Czy warto przenieść swój biznes do sieci?

Większość przedsiębiorców do niedawna prowadziła swoją firmę wyłącznie stacjonarnie, sprzedając produkty lub oferując usługi klientom, którzy mogli odwiedzić wybrany punkt w swoim mieście. Teraz jest inaczej. Klienci stają się z roku na rok coraz wygodniejsi, cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i doskonałą ochronę kupujących, zagwarantowaną prawnie. W efekcie branża e-commerce notuje ciągły wzrost, a firmy prowadzone wyłącznie stacjonarnie odwrotnie – spadki. Co to oznacza? Że warto znaleźć się w sieci.

Prowadzenie firmy w e-commerce (e-handlu) jest teraz bardzo proste. Do dyspozycji przedsiębiorcy jest kilkadziesiąt znanych i lubianych, łatwych w obsłudze silników CMS. W efekcie założenie własnego sklepu obeznanej osobie zajmie nie więcej niż kilkadziesiąt minut. Spadają także ceny hostingu, dzięki czemu można sobie pozwolić na bardziej rozbudowaną, zasobożerną stronę.

Zalety e-commerce

Dla przedsiębiorcy pojawienie się z własną ofertą w sieci otwiera szereg nowych możliwości rozwoju. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest z pewnością możliwość wysyłkowej sprzedaży towaru na cały kraj i bez żadnych ograniczeń, a kolejną ogromne możliwości dalszego rozwoju. Nie bez znaczenia jest także ułatwienie sprzedaży artykułów z niszowych branż, których w praktyce nie da się sprzedać stacjonarnie ze względu na brak zainteresowania. Nie można także pominąć zalety w postaci zminimalizowania kosztów firmowych. Przedsiębiorcy nie muszą inwestować dużych funduszy w związku z zatrudnianiem pracowników do obsługi stacjonarnej i wynajmować kosztownych biur lub punktów.

dt98mf1

Podstawy marketingu internetowego – czym się zająć na dobry początek?

Niestety z niskimi kosztami prowadzenia własnej firmy w sieci oraz dużymi możliwościami dalszego rozwoju podąża także coraz większa konkurencja. Aby z nią zawalczyć, trzeba wykorzystać wszystkie możliwości współczesnego marketingu internetowego.

Dobrym pomysłem jest skorzystanie z reklamy w mediach społecznościowych. Praktycznie każdy internauta ma swój profil na Facebooku lub Instagramie – warto pokazać im swoją ofertę i zachęcić do odwiedzenia sklepu. Niestety nie jest to rozwiązanie pozbawione wad. Mimo korzystnej formy rozliczeń CPC (Cost Per Click), koszty są stosunkowo wysokie – wejście na naszą stronę tylko jednej osoby może sięgać kilku-kilkunastu złotych. Nie mamy przy tym żadnej pewności, czy internauta pozostanie na naszej witrynie i dokona konwersji, czy może ją opuści już po kilku sekundach.

Warto także skorzystać z reklam w Google Ads oraz na stronach zewnętrznych i portalach informacyjnych. Nie obejdzie się jednak bez pozycjonowania. 

Bez pozycjonowania w sieci coraz ciężej prowadzić własną firmę

Polscy internauci do przeszukiwania sieci najczęściej wykorzystują efektywną wyszukiwarkę Google. W jej zasobach znajduje się kilkaset milionów precyzyjnie zindeksowanych witryn, których zawartość można przeszukać w dosłownie kilkanaście milisekund. Warto się znaleźć wśród wyników – i to zdecydowanie jak najwyżej.

dt98mf1

Każda strona WWW bez odpowiedniego zaplecza SEO znajduje się na ostatnich podstronach listingu SERP (Search Engine Results Page) i w efekcie nie generuje żadnego ruchu. To niestety zrozumiałe. Rzadko który internauta odwiedza więcej niż trzy pierwsze podstrony wyników, a zdecydowana większość odpowiedź na swoje pytanie znajdzie już na pierwszej stronie. Jest zatem o co walczyć.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to trudny, skomplikowany i bardzo wymagający proces, który warto zlecić wyspecjalizowanej firmie zajmującej się nim na co dzień. Są to agencje SEO. Wieloletnie doświadczenie w branży oraz ogromna wiedza sprawiają, że z ich usług korzysta zdecydowanie najwięcej przedsiębiorców, zarówno tych o dużym zasięgu, jak i początkujących start-upów.

Z pewnością pierwszym etapem będzie audyt. To forma dogłębnej i precyzyjnej analizy całej witryny, która odpowie pozycjonerowi na wiele pytań związanych z jej przyszłością. Ocenie podlega kilkaset czynników. Uzyskanie na nie odpowiedzi pozwala stworzyć strategię działań i zaplanować w najmniejszych szczegółach całą kampanię.

W kolejnych etapach będzie trzeba zmodyfikować kod źródłowy i wprowadzić wszystkie zmiany wyszczególnione w audycie. To najtrudniejsze działanie, które może, zależnie od rodzaju frazy, branży i możliwości finansowych, zająć nawet kilka-kilkanaście miesięcy. Nie obejdzie się także bez zbudowania bazy łączy prowadzących do witryny w trakcie pozycjonowania. W ten sposób Google uznaje ją za wzbudzającą zaufanie – w końcu linkują do niej także znane witryny z dobrym Page Rank.

dt98mf1

Prowadzisz biznes w Warszawie? Wybierz pozycjonowanie lokalne

W prowadzeniu własnej firmy liczy się przede wszystkim wysokość osiąganych zysków, dlatego wielu przedsiębiorców co prawda przenosi do sieci część swojej działalności, jednak nie całkowicie. Jeśli w dalszym ciągu planujesz generować zyski w sklepie stacjonarnym – wykorzystaj pozycjonowanie lokalne. Proces ten działa nieco inaczej niż w przypadku pozycjonowania krajowego, gdyż należy w nim łączyć frazy kluczowe z regionem (jeśli masz stronę internetową) oraz założyć wizytówkę i profil w Google. Dzięki temu Twój sklep pojawi się na Mapach Google. Warto to wykorzystać.

Jak się okazuje, pozycjonowanie sklepu internetowego i stacjonarnego to znakomity sposób zwiększenia swoich zarobków i konkurencyjności na rynku. Warto to wykorzystać.

Artykuł dostarczyła Agencja SEO Empressia.pl będąca dostępna z usługą pozycjonowania w Warszawie, a także całej Polsce. 

Artykuł sponsorowany
dt98mf1
dt98mf1