Warszawska marka: TRUDNO
TRUDNO to młoda, warszawska firma odzieżowa, założona przez Ewę Cieniak. Ciekawi pomysłu na nazwę i teksty na koszulkach, wypytujemy autorkę o jej inspiracje.
Skąd wziął się pomysł na markę TRUDNO?
- Pomysł zrodził się na Powiślu w trakcie rozmowy z moją przyjaciółką Gosią. Rzucony ot tak, nagle zaczął przyjmować coraz konkretniejsze kształty i w dość szybkim tempie wyklarowała się koncepcja na markę. Fakt, że odeszłam chwilę wcześniej z pracy i miałam czas na projektowanie, bardzo pomógł. Wymyśliłam, że będzie nieskomplikowanie i bezpretensjonalnie. Tak powstało TRUDNO. To idealne słowo, bo ma w sobie uroczą dwuznaczność. Pokazuje prawdę o życiu w ogóle, ale tez jest odzwierciedleniem samoakceptacji i afirmacji tego co jest "tu i teraz".
Jakie i dla kogo są ubrania przez Ciebie projektowane?
TRUDNO to ubrania, które mówią coś o właścicielu. Takie, które w pewnym sensie go odkrywają, mimo że mają zakrywać. Są zaczepne i niepokorne. Chociaż założenie było takie, że robimy ciuchy dla dziewczyn i kobiet, to skończyło się na tym, że są także projekty dla facetów, mężczyzn i chłopaków. Bo ich bardzo lubimy, koniec końców.
Nie jest to Twój pierwszy projekt odzieżowy…
Rzeczywiście. Wcześniej już współtworzyłam markę Chrum.com . Ale to już historia. Teraz, po chwili odpoczynku, przyszedł czas na "urodzenie" zupełnie nowego TRUDNO.
Czy sama stworzyłaś markę?
Pomogli przyjaciele i bliscy. Każdy dołożył coś od siebie. Gosia pomogła przy hasłach na koszulki, Magda, Agnieszka, Marta, Gosia i jeszcze jedna Gosia, Kaja i Kuba pozowali do zdjęć, Marta zadbała o makijaż, a zdjęcia są autorstwa Agnieszki, której pomógł Paweł. Stronę zrobiły chłopaki z Project8. Dresy były szyte przez dwie panie Marylki z Koluszek, a koszulki zrobili w Józefowie Marcin i Joasia. Stroną i funpagem opiekuje się Ola. I jeszcze moja córka Maja bardzo wspierała mnie przy targach Mustache.
Jak chcesz rozwijać markę TRUDNO?
Jeśli chodzi o pierwszą kolekcję – odpowiadam za nią ja. Ale bardzo zależy mi na tym, żeby wciągnąć do współpracy młodych designerów, ilustratorów i projektantów, którzy tworzyć będą swoje własne autorskie kolekcje we współpracy z TRUDNO. W najbliższym czasie pojawi się linia koszulek autorstwa młodych i bardzo zdolnych – Julii Mirny oraz Rafała Nagieckiego. Premiera przewidziana jest na początek lata 2014. Zobaczymy, co z tej współpracy się urodzi. Nie mogę się doczekać. Ma być kontrowersyjnie. Ale to właśnie lubię.
Gdzie można znaleźć projektowane przez Ciebie ubrania?
Przede wszystkim na naszej stronie - www.trudno.com.pl . Dotychczas pojawiliśmy się na dwóch targach: Love&Sale w przestrzeni 1500m2 oraz na Mustache. To były bardzo pozytywne doświadczenia. Jesteśmy młodą marką, a spotykamy się z ciepłym odzewem. Planujemy pojawiać się na targach. Zaczynamy współpracę z Showroomem i Pakamerą. Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne to planujemy w najbliższym czasie również urzeczywistnić także takie rozwiązanie. W najbliższej przyszłości zadzieje się jeśli chodzi o nowe kolekcje, nowe miejsca dostępności koszulek, zatem czeka nas sporo pracy. No TRUDNO:)
Dziękujemy za rozmowę.
Zobaczcie projekty ubrania TRUDNO na zdjeciach. fot: Aga Murak/photography Metka Studio.
Zobacz też: Warszawska marka: Pudle w Pudle