Trwa ładowanie...

ZTM na biletach zarobił prawie 50 mln złotych

Gdzie i jakie bilety pasażerowie kupują najchętniej?

ZTM na biletach zarobił prawie 50 mln złotych
d4mgmp8
d4mgmp8

Pasażerowie w 2015 roku kupili o ponad 5,6 mln biletów więcej niż w roku 2014. Wpływy z tytułu sprzedaży wzrosły dzięki temu o prawie 47 mln zł. Zwiększenie efektywności widać również w dziedzinie windykacji opłat za jazdę bez biletu.

Wzrost sprzedaży biletów w ubiegłym roku w porównaniu do roku 2014 był zarówno ilościowy jak i wartościowy. Wzrost ilościowy przekroczył 7 proc. Sprzedaż wzrosła z prawie 80 mln do ponad 85,3 mln sztuk. Wzrost wartościowy z kolei osiągnął poziom 7,5 proc. Wartość sprzedanych biletów wzrosła z ok. 875 mln zł do ponad 941 mln zł, czyli o ok. 66 mln zł.

Liczba sprzedanych biletów jednorazowych przesiadkowych wzrosła z ok. 31,3 mln w 2014 roku do ok. 33,8 mln w roku ubiegłym. W 2014 roku pasażerowie kupili ok. 4,7 mln biletów długookresowych. W roku 2015 już ok. 5,1 mln.
Jako ciekawostkę można podać, że pasażerowie bardzo chętnie kupowali bilety na i w okolicach stacji metra Centrum. Punkt Obsługi Pasażerów na tej stacji (Metro Centrum I) cieszył się zdecydowanie największym zainteresowaniem. Pasażerowie kupili w nim bilety na kwotę sięgającą prawie 9,9 mln zł. Oprócz dwóch POP-ów w obrębie stacji metra Centrum stoi również 14 stacjonarnych automatów biletowych. Wartość kupionych w nich biletów sięgnęła 15,5 mln zł. Razem wartość sprzedanych biletów w obu POP Centrum jak i w automatach wokół stacji wyniosła ponad 28,7 mln zł co stanowi ponad 3 proc. ogólnej wartości sprzedaży.

Wzrost sprzedaży biletów w roku 2015 przełożył się również na wzrost, w porównaniu do roku 2014, wpływów z tego tytułu. Wpływy w 2014 roku wyniosły 771,1 mln zł. W 2015 roku wzrosły do 818 mln zł, czyli o ok. 46,9 mln zł. Warto dodać, że plan na rok ubiegły zakładał wpływy na poziomie 795,1 mln zł, czyli plan został wykonany w prawie 103 proc.

Wzrosła również skuteczność działań windykacyjnych ZTM . Wpływy z nałożonych opłat dodatkowych za jazdę bez biletu wzrosły z 28,9 mln zł w roku 2014 do 33,8 mln zł w roku 2015. Plan zaś zakładał wpływy na poziomie 21 mln zł.

d4mgmp8
d4mgmp8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4mgmp8