Trwa ładowanie...

Autobusy i tramwaje, czyli czym jeździmy w Warszawie

Warszawski Transport Publiczny po raz kolejny zanotował wzrost liczby pasażerów. W 2019 r. wykonano ponad 1,2 mld przejazdów w Warszawie i aglomeracji warszawskiej. Przewieziono prawie 18 mln osób więcej niż w 2018 r.

Autobusy i tramwaje, czyli czym jeździmy w WarszawieŹródło: East News
d4etavq
d4etavq

Każdego roku odnotowywany jest wzrost liczby pasażerów w pojazdach komunikacji publicznej. To m.in. efekt ogromnych inwestycji w infrastrukturę i nowe pojazdy. Według szacunków ZTM w zeszłym roku przewieziono 1 201 651 189 pasażerów.

Czym jeździmy?

Prawie połowa osób, bo aż 49,8 proc. wybrała transport autobusem. Tym środkiem lokomocji wykonano ponad 598,9 mln przejazdów. Miejskie Zakłady Autobusowe oraz prywatni przewoźnicy zarządzają flotą prawie 1,4 tys. autobusów. Obsługują one łącznie 302 linie. Linie dzielą się na zwykłe, przyspieszone, ekspresowe, strefowe, lokalne i nocne.

Prawie jedna czwarta podróżnych - 24,7 proc. - skorzystała z tramwajów. Wykonali 296,5 mln przejazdów. Warszawski Transport Publiczny operuje 26 liniami. Po torach jeździ prawie 420 tramwajów i składów tramwajowych, w tym 311 wagonów niskopodłogowych.

Metro wybrało natomiast 20,1 proc. pasażerów. Linie M1 i M2 przewiozły łącznie niemal 241,8 mln osób. Na obu liniach jeździ 51 sześciowagonowych składów.

Zobacz także: Wjechał na czerwonym świetle. Szybko spotkała go kara

Szybką Kolej Miejską wybrało ponad 22 mln pasażerów. W ruchu jest 19 składów. W statystykach uwzględniono także inne kolejowe podróże w aglomeracji warszawskiej, wykonane w ramach Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD. Było ich łącznie ponad 42,4 mln. To stanowi ok. 3,5 proc. wszystkich przejazdów. W ramach tej oferty biletowej Koleje Mazowieckie przewiozły w 2019 r. ok. 37,2 mln osób, a Warszawska Kolej Dojazdowa – ponad 5,1 mln pasażerów.

W ubiegłym roku na zakup usług przewozowych miasto wydało ponad 2,5 mld zł. Wpływy ze sprzedaży biletów i umów przewozowych zawartych z samorządami aglomeracji warszawskiej pokryły 37,3 proc. kosztów funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego. Reszta pochodziła z budżetu miasta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

d4etavq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4etavq