Dwa tunele i wiadukt. Podpisali umowę na budowę bezkolizyjnych przejazdów w Rembertowie i Wesołej

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Miastem Stołecznym Warszawa umowę na budowę dwóch tuneli oraz wiaduktu na linii z Warszawy do Sulejówka.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Dwa tunele i wiadukt. Podpisali umowę na budowę bezkolizyjnych przejazdów w Rembertowie i Wesołej

Trzy bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe powstaną w Rembertowie i Wesołej dzięki porozumieniu Miasta Stołecznego Warszawy i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Będzie bezpieczniej a kierowcy zyskają lepsze połączenie pomiędzy częściami dzielnic rozdzielonymi torami kolejowymi.

We wtorek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Miastem Stołecznym Warszawa umowę na budowę dwóch tuneli oraz wiaduktu na linii z Warszawy do Sulejówka. Umowa określa zasady i warunki wspólnej realizacji oraz utrzymania i eksploatacji obiektów po zakończeniu budowy.

- Ruch kolejowy na linii w kierunku Sulejówka i Mińska Mazowieckiego jest bardzo intensywny, a w ciągu ostatnich lat przybyło również samochodów. Wspólnie z miastem wypracowaliśmy umowę na przeprowadzenie inwestycji, która usprawni komunikację i podwyższy poziom bezpieczeństwa pociągów. Koszt będzie rozłożony pół na pół - powiedziała Sławomira Wierzchowska, dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Kiedy zakończy się inwestycja?

W pierwszym etapie przedsięwzięcia, w latach 2017-18, opracowana zostanie dokumentacja projektowa, pozyskane stosowne decyzje administracyjne (tym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) i potrzebne grunty. Prowadzeniem inwestycji zajmie się Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, Polskie Linie Kolejowe będą na tym etapie opiniowały elementy inwestycji z zakresu infrastruktury i ruchu kolejowego. Drugi etap to już budowa terenie i wszelkie formalności związane z rozliczeniem inwestycji. Po wyborze wykonawcy inwestycja będzie skoordynowana tak, aby w jak najmniejszym stopniu wpływała na ruch w mieście i na kolei. Po wybudowaniu o obiekty będzie dbało miasto, kolej będzie zarządzała infrastrukturą służącą ruchowi pociągów.

- Chcemy aby budowa trzech skrzyżowań bezkolizyjnych odbywała się równolegle. To pozwoli na szybsze oddanie inwestycji i ograniczy utrudnienia. Planujemy, że prace budowlane rozpoczną się w 2019 roku i zakończą w 2021 - powiedziała Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Wiadunkt na Chełmżyńskiej

W ramach wspólnej inwestycji wybudowany zostanie wiadukt drogowy na ul. Chełmżyńskiej na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 2 z ulicą w okolicy istniejącego przejazdu jednopoziomowego, tunel wraz z układem drogowym w ciągu ul. Marsa, drogi wojewódzkiej nr 637 i al. gen. A. Chruściela „Montera” i tunel wraz z układem drogowym w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w połączeniu z drogą wojewódzką nr 637 – ul. Okuniewską. Szacowany koszt całego przedsięwzięcia to ok. 115 mln zł, w tym roboty budowlane ok. 90 mln zł. Miasto i PKP PLK S.A. pokryją je po połowie. PLK wpisały zadanie budowy tuneli i wiaduktu w projekt z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”. W ramach tego zadania na Mazowszu kolej zamierza wybudować także tunele w Sulejówku. Łącznie w projekcie zarządca infrastruktury przeznaczy 400 mln zł na modernizację przejazdów kolejowo-drogowych i budowę skrzyżowań bezkolizyjnych.

Sami zobaczcie, jak zmieniła się Warszawa

- Przez ostatnie 10 lat wybudowaliśmy blisko 100 km nowych dróg i wyremontowaliśmy ponad 600 km ulic. Warszawiacy jeżdżą nowym mostem i trasą Marii Skłodowskiej-Curie, a także odbudowanym po pożarze w ciągu zaledwie sześciu miesięcy mostem Łazienkowskim - chwalą się władze Warszawy. - Podczas remontów poprawiamy chodniki, wymieniamy latarnie uliczne, budujemy nowe sygnalizacje świetlne – dzięki temu na warszawskich drogach jest bezpieczniej, a komunikacja miejska porusza się sprawniej.
Dowiedz się więcej: samizobaczcie.pl

Źródło: (PAP)

Przeczytaj też:  Tragiczny bilans pożaru. Nie żyją 3 osoby

Podziel się
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.