Trwa ładowanie...

Interwencja ws. sytuacji na trasie Warszawa – Łódź

Pasażerowie skarżą się na trudną sytuację spowodowaną modernizacją linii kolejowej nr 1
Share
Interwencja ws. sytuacji na trasie Warszawa – Łódź
d1g9wg3

30 stycznia br. prezes Urzędu Transportu Kolejowego wezwał spółkę PKP Intercity do natychmiastowej reakcji oraz poinformowania o konkretnych działaniach, jakie mają zostać podjęte, aby poprawić sytuację pasażerów w pociągach obsługujących trasę Warszawa - Łódź . Według doniesień podróżujących wystąpują liczne nieprawidłowości w zakresie respektowania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny oraz wygody - czytamy na stronie " Rynku Kolejowego ".

Czytaj również: Śnieżyca w pierwszej klasie Intercity na trasie Warszawa-Kraków

Czołowe miejsce na liście zarzutów zajmuje brak punktualności pociągów. Pomimo wprowadzania coraz dłuższych czasów przejazdu na odcinku z Warszawy Centralnej do Łodzi Kaliskiej (obecnie minimum 2:10), w praktyce czas przejazdu trwa od 2:30 do 3 godzin, a nawet 4 godziny! Dojeżdżającym do pracy w stolicy łodzianom zagrażają zwolnienia dyscyplinarne.

d1g9wg3

Skarżący się pasażerowie nawiązują też do zdarzenia z października ubiegłego roku, kiedy to na stacji w Żyrardowie od porannego TLK „Łęcka” oderwał się ostatni wagon. „Pociągi PKP Intercity obsługujące tę trasę są w stanie technicznym zagrażającym zdrowiu pasażerów” – piszą w liście otwartym do minister infrastruktury i rozwoju wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej.

Jak piszą pasażerowie, w obsługujących linię składach zawodzą także inne urządzenia, zwłaszcza system ogrzewania oraz głośniki, służące do powiadamiania o opóźnieniach.

„Obiecujemy już więcej nie niepokoić Rządu w tej sprawie. Przerzucamy się na Komisję Europejską (...) - piszą zdenerwowani podróżujący.

UTK zapewnia, że przeprowadza regularne działania kontrolne i sprawdzające w zakresie dotyczącym stanu infrastruktury i bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego na odcinku od Warszawy Zachodniej do Skierniewic, modernizowanej linii kolejowej nr 1. Od kwietnia 2013 roku do chwili obecnej przeprowadzono 13 takich postępowań. *Prezes Urzędu Transportu Kolejowego *już trzykrotnie (w październiku 2013 roku i styczniu 2014 roku) występował do zarządcy infrastruktury, spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, wzywając do podjęcia działań eliminujących istniejące nieprawidłowości. W ubiegłym roku Urząd Transportu Kolejowego zainicjował także działania zmierzające do wzajemnego honorowania biletów przez przewoźników na trasie Warszawa - Skierniewice.

d1g9wg3

Czytaj również: Od marca nie dojedziemy pociągiem z Warszawy do Zakopanego!

d1g9wg3

Podziel się opinią

Share
d1g9wg3
d1g9wg3