Trwa ładowanie...

Klimatyzacja ma działać!

Przewoźnicy autobusowi są zobowiązani do uruchomienia systemów klimatyzacyjnych, jeśli temperatura otoczenia przekracza 25 stopni Celsjusza

Share
Klimatyzacja ma działać!
d2gp81n

Wszyscy pamiętamy problemy z klimatyzacją w miejskich autobusach, pisaliśmy o tym wielokrotnie . Tymczasem temperatura na zewnątrz i w autobusach mocno wzrosła, dlatego ZTM postanowił przypomnieć pasażerom zasady włączania klimatyzacji w pojazdach komunikacji miejskiej.

Przede wszystkim wszyscy przewoźnicy autobusowi – Miejskie Zakłady Autobusowe, Mobilis, PKS Grodzisk Mazowiecki oraz ITS Michalczewski są zobowiązani do uruchomienia systemów klimatyzacyjnych, jeśli temperatura otoczenia przekracza 25 stopni Celsjusza. Chłodzone pojazdy można poznać po specjalnej naklejce na drzwiach („Pojazd klimatyzowany") oraz po charakterystycznych urządzeniach zamontowanych na dachu. Wyposażenie wszystkich pojazdów można również sprawdzić na TEJ stronie.

Po drugie: Kierowcy autobusów wyposażonych w klimatyzację mają obowiązek stosowania przez całą dobę tzw. „ciepłego guzika”, żeby klimatyzacja działała efektywnie. Pasażerowie sami otwierają drzwi pojazdu, poprzez naciśnięcie przycisku. Jeśli na przystanku nie ma oczekujących i nikt nie wysiada, drzwi pozostają zamknięte i do środka nie dostaje się wtedy gorące powietrze. Aby schłodzone powietrze nie wydostawało się na zewnątrz, konieczne jest zamknięcie okien.

d2gp81n

Po trzecie: W pojazdach, które nie są wyposażone w system chłodzenia wnętrza okna muszą zostać odblokowane, powinny zostać otwarte szyberdachy i włączone nawiewy.

Co istotne: Wszelkie sygnały o nieprawidłowym funkcjonowaniu klimatyzacji w pojazdach komunikacji miejskiej należy zgłaszać ZTM pod numer Infolinii 801 044 484, za pośrednictwem strony internetowej ztm.waw.pl (zakładka kontakt) lub poprzez facebook.com/ztm.warszawa.

Najlepiej podać numer linii oraz numer autobusu.

d2gp81n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2gp81n
d2gp81n