Trwa ładowanie...
d488fbr

Kłopotliwa przebudowa Wilanowskiej. Czy pasażerowie dotrą na pętlę?

W projekcie nie uwzględniono również budowy dodatkowej windy. Dlaczego?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kłopotliwa przebudowa Wilanowskiej. Czy pasażerowie dotrą na pętlę?
d488fbr

Prywatny inwestor zamknął na co najmniej pół roku najpopularniejsze wejście na stacji Wilanowska, by wybudować w rejonie stacji biurowiec. Nowy budynek zmieni diametralnie układ wyjść. Nie ma też mowy o instalacji potrzebnej windy.

Planowana inwestycja - Villa Metro - będzie zlokalizowana przy ul. Puławskiej. Trwają pierwsze prace budowlane; z tego powodu zamknięto jedno z wyjść do stacji metra Wilanowska, które prowadzi do pętli autobusowej.

Inwestycja zmieni układ wyjść stacji metra. Powstaną dwa nowe: jedno z nich będzie prowadzić w stronę pętli i parkingu przesiadkowego P&R, drugie w stronę Puławskiej. Magdalena Potocka z warszawskiego ZTM w rozmowie z serwisem Transport-Publiczny.pl przekonywała, że nowe wyjścia zwiększą funkcjonalność i przepustowość ruchu pasażerów. – Nowe wejście będzie szersze niż dotychczas, będzie posiadało dwa biegi schodów ruchomych – mówi.

d488fbr

Jednak w przyszłości popularne przejście do pętli autobusowej nie będzie już takie proste. Schody z podstawowej klatki schodowej nie będą prowadziły bezpośrednio na chodnik łączący stację z pętlą. Pasażerowie będą musieli obejść wyjście z metra, by dostać się na przystanek.

Drugim problemem projektu budowy Villa Metro jest brak potrzebnej windy, która zwiększyłaby dostępność metra po zamknięciu jednego z wyjść stacji. Powodem są „względy strategiczne”. – Konstrukcja stacji, jak i wyposażenie techniczne zapewniają szczelność obiektów metra w przypadku ogłoszenia zagrożenia – mówi Potocka.

– Budowa dodatkowej windy była przedmiotem dyskusji na etapie opiniowania koncepcji budowy obiektu „Villa Metro”, jednak zrezygnowano z tego rozwiązania ze względów technicznych. I linia metra na południowym odcinku została zbudowana jako budowla ochronna w ramach systemu obrony cywilnej ludności. Konstrukcja stacji, jak i wyposażenie techniczne zapewniają szczelność obiektów metra w przypadku ogłoszenia zagrożenia – wyjaśnia.

Prace budowlane związane z przebudową wejścia będą realizowane do końca bieżącego roku. Jak udało się dowiedzieć serwisowi Transport-Publiczny.pl, w tym okresie wykonawca jest również zobowiązany do uzyskania decyzji o dopuszczeniu do użytkowania nowych wejść.

d488fbr

Przeczytajcie również: Tych wypadków można było uniknąć. Niestety, w Warszawie obowiązuje "kryterium krwi"

d488fbr

Podziel się opinią

Share
d488fbr
d488fbr