Trwa ładowanie...

Marzniesz w komunikacji miejskiej? Możesz to zgłosić

Temperatura w tramwajach i autobusach w okresie jesienno-zimowym powinna wynosić od 5 do 15 stopni Celsjusza.

Share
Marzniesz w komunikacji miejskiej? Możesz to zgłosić
d1zvvwm

Od początku listopada do końca marca temperatura w pojazdach komunikacji miejskiej powinna być utrzymywana w granicach 5-15 stopni Celsjusza. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego powinni prowadzić regularne kontrole ogrzewania w stołecznych autobusach i tramwajach.

W okresie jesienno-zimowym temperatura w pojazdach komunikacji miejskiej powinna wynosić od 5 do 15 stopni Celsjusza. W większości pojazdów system ogrzewania uruchamia się automatycznie, gdy temperatura wewnątrz autobusu lub tramwaju spadnie poniżej 5 stopni Celsjusza. System wyłącza się, gdy temperatura wzrośnie do 15 stopni. W starszych pojazdach (m.in. autobusach marki Jelcz i MAN oraz tramwajach 105N) system ogrzewania jest uruchamiany w zajezdni przez pracowników zaplecza technicznego.

Utrzymanie odpowiedniej temperatury jest uzależnione od warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz. Pomocny w tym przypadku jest system tzw. „ciepłego” guzika. Prowadzący pojazd nie otwiera automatycznie drzwi na przystankach. Pasażerowie otwierają je samodzielnie. Dzięki temu – jeżeli na przystankach nie ma oczekujących osób i nikt nie wysiada z pojazdu – drzwi pozostają zamknięte, ciepłe powietrze nie „ucieka” na zewnątrz, a chłodne nie dostaje się do środka.

Kontrole prowadzone przez pracowników ZTM polegają na elektronicznym pomiarze temperatury wewnątrz pojazdu oraz sprawdzeniu nawiewu ciepłego powietrza z „kratek” nagrzewających. W przypadku nieprawidłowości na przewoźników nakładane są kary finansowe.

d1zvvwm

Informacje o niesprawnym ogrzewaniu można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115 lub strony internetowej ZTM . W przypadku zgłoszenia przez stronę internetową należy podać czas i miejsce zdarzenia, numer linii oraz numer taborowy. Następnie informacja jest przesyłana do właściwego przewoźnika, który jest zobowiązany do wyjaśnienia sytuacji. Jeśli pasażer – przekazując informacje o niewłaściwie działającym ogrzewaniu – poda swoje dane personalne i adresowe, jego zgłoszenie będzie traktowane jako oficjalna skarga, na którą otrzyma pisemną odpowiedź (tylko w przypadku zgłoszeń przesłanych za pośrednictwem strony internetowej ZTM).

d1zvvwm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1zvvwm
d1zvvwm