Trwa ładowanie...

Przybywa dróg rowerowych i wypożyczalni!

Warszawscy rowerzyści mają już do dyspozycji 400 km tras. Doszły też kolejne dwie wypożyczalnie

Przybywa dróg rowerowych i wypożyczalni!
d4etavq
d4etavq

System Veturilo i miejska infrastruktura rowerowa sukcesywnie się powiększają. Stołeczni rowerzyści mają do swojej dyspozycji już ponad 400 km tras rowerowych i kolejne dwie wypożyczalnie.
- Mamy już ponad 200 wypożyczalni, tym samym Veturilo stało się siódmym systemem rowerów publicznych w Europie. - mówi prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz . - Rowery w tym sezonie były wypożyczane już 1,6 mln razy i przybyło nam 67 tysięcy nowych użytkowników. Stale inwestujemy w infrastrukturę i podnosimy jej standard, łącząc drogi rowerowe w jedną spójną sieć. Nowe stacje Veturilo zostały uruchomione w Wilanowie, na skrzyżowaniach ulic Vogla i Sytej oraz Rzeczypospolitej i Branickiego. Tylko w tym roku w Warszawie oddano do użytku prawie 40 km dróg, ciągów i pasów rowerowych. W budowie jest jeszcze kolejnych 25 km.

Ratusz wygospodarował też pieniądze na zimowe odśnieżanie 75 km najważniejszych dróg rowerowych. W ubiegłym roku Ratusz nie znalazł na to środków, w tym, decyzją prezydent odśnieżaniem ma się zająć pilotażowo Zarząd Transportu Miejskiego . Wybór technologii pozostawiony zostanie wykonawcy pod warunkiem, że nie zniszczy nawierzchni. Dlatego odpada m.in. użycie soli. Odśnieżanie ścieżek to jednak tylko jeden z problemów "całorocznych" rowerzystów. Zupełnie innym problemem jest to, że ścieżki rowerowe pełnią zimą funkcję miejsca, gdzie odśnieżarki po prostu zrzucają śnieg. Zwykle biuro pełnomocnika zwraca się z prośbą do Zarządu Oczyszczania Miasta, by ten nie przerzucał śniegu na rowerowe ścieżki, jednak jak wygląda to w praktyce - przekonamy się już za kilka dni.

Jako ciekawostkę z innego państwa warto dodać, że Holendrzy budują właśnie pierwszą drogę rowerową wykonaną z paneli słonecznych. Jak informuje TVP.info, panelowa ścieżka rowerowa jest wytrzymała, odporna na zniszczenia, antypoślizgowa, bezpieczna, a przede wszystkim ekologiczna. Innowacyjna technologia została wypróbowana w Krommenie w Holandii i ma szansę okazać się energetyczną rewolucją. Ścieżka może wytrzymać udźwig samochodu ciężarowego. Wprawdzie takie panele generują o 30 proc. mniej prądu niż te umieszczone na dachach, to przyznać trzeba, że to rewolucyjny pomysł. Kiedy w Warszawie?

Dit zijn ze dan, de eerste meters van het fietspad dat energie opwekt: http://t.co/PdLQW2ba6t pic.twitter.com/qCdlY87TNC

d4etavq

— RTV NH (@RTVNH)

__

d4etavq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4etavq