Trwa ładowanie...

Tak wyglądają pierwsze w stolicy "ładowarki" do elektrycznych autobusów

W sumie w Warszawie stanąć ma dziewiętnaście takich stacji.

Share
Tak wyglądają pierwsze w stolicy "ładowarki" do elektrycznych autobusów
d26vx8i

Na pętli linii 222, przy ulicy Spartańskiej powstała uliczna stacja do ładowania pantografowego elektrobusów. To pierwsza z 19 ulicznych ładowarek, jakie mają stanąć w stolicy.

Na razie ustawiona została konstrukcja stacji do ładowania pantografowego autobusów elektrycznych przy ul. Spartańskiej w Warszawie. Utrzymana jest w żółto-czerwonych barwach miasta i przewoźnika – Miejskich Zakładów Autobusowych. Jej łącze energetyczne ma zostać uruchomione wiosną. Moc ładowarki wyniesie 200 kW, a zapotrzebowanie na energię w tym miejscu w dzień powszedni - 1,7 MWh.

To pierwsza z 19 ulicznych ładowarek, jakie mają stanąć w stolicy. Docelowo, według planów miasta, wszystkie linie przebiegające Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem mają być obsługiwane elektrobusami - "elektryfikacja" obejmie w sumie 12 linii.

d26vx8i

Budowa sieci ładowarek będzie prowadzona równolegle do jednej z największych z największych inwestycji Miejskich Zakładów Autobusowych – zakupu 130 przegubowych elektrycznych. To nowość w Warszawie i Polsce – na razie w naszym kraju nie ma jeszcze ani jednego przegubowego elektrobusa.

Pierwszy przegubowy elektrobus Solaris Urbino 18 czwartej generacji z podwójnym sposobem ładowania powstaje w fabryce w Bolechowie. Z podpoznańskiej fabryki największego polskiego producenta autobusów trafi na testy do Miejskich Zakładów Autobusowych. Ten wyjątkowy model może być ładowany poprzez złącze plug in (za pomocą kabla z wtyczką) lub za pomocą pantografu i ulicznej ładowarki.

Źródło: PAP/MZA

Oprac. Karolina Pietrzak

d26vx8i
d26vx8i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d26vx8i
d26vx8i