Trwa ładowanie...

Warszawa. Metro na Bródnie. Ułożono już niemal połowę torowiska

Prace na budowie metra na Bródnie toczą się głównie pod ziemią. Zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli. Inwestycja wkracza w kolejny etap. Pojawiają się windy i schody ruchome na peronach powstających stacji.

Share
Warszawa. Postępują prace na budowie metra
Warszawa. Postępują prace na budowie metra Źródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa
d11qrpx

Jak przypomina w komunikacie stołeczny ratusz, w sobotę zakończyły się utrudnienia na wolskim odcinku linii M2. Aktualnie wyłączone z ruchu są stacje: Płocka, Młynów i Księcia Janusza, gdzie od 16 sierpnia trwa podłączanie nowego odcinka do działającej już linii metra. Prace postępują też na drugim końcu linii M2, na odcinku wschodnim.

Warszawa. Na stacjach docelowe elementy wystroju wnętrz

Prawie czterokilometrowy odcinek, będący zakończeniem linii od strony północno-wschodniej, to trzy stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Budowa, według planu zakończy się w wakacje 2022 roku.

Warszawa. Prace na budowie metra Urząd m.st. Warszawa
Warszawa. Prace na budowie metra Źródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa

Na stacjach pojawiły się już docelowe elementy wystroju wnętrz. Na peronach i w strefie bramek biletowych można zobaczyć kamienne posadzki (na razie zabezpieczone przed uszkodzeniem), a na ścianach części przejść podziemnych widać docelowe okładziny ścian. Na wszystkich stacjach instalowane są schody ruchome i windy.

d11qrpx

Bardzo zaawansowane są też prace w częściach technicznych – w pomieszczeniach podstacji energetycznych podłączane są urządzenia sterowania ruchem, instalowane jest wyposażenie wentylatorni stacyjnych, a także montowana jest instalacja elektryczna.

Warszawa. Prace na budowie metra Urząd m.st. Warszawa
Warszawa. Prace na budowie metra Źródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa

Dużo dzieje się też w tunelach. Zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli, a intensywne prace trwają w strefach torów odstawczych i na rozjazdach.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 "Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

Jesienią kolejna rekonstrukcja w rządzie? Marek Belka: To nie ma żadnego znaczenia

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d11qrpx

Podziel się opinią

Share
d11qrpx
d11qrpx