Trwa ładowanie...

Warszawa. Nowe tramwaje mają już homologację. Są bardzo ciche

Tramwaje Hyundai dla Warszawy mają już homologację. Nowe pojazdy przeszły wszystkie wymagane testy i mogą jeździć po ulicach. Okazało się też, że są bardzo ciche.

Warszawa. Nowe tramwaje mają homologację [zdj. ilustracyjne] Warszawa. Nowe tramwaje mają homologację [zdj. ilustracyjne] Źródło: Urząd m.st. Warszawa, fot: Urząd m.st. Warszawa
d3dm3v9
d3dm3v9

Jak poinformował w komunikacie stołeczny ratusz, nowy tramwaj przeszedł wszystkie testy wymagane przez proces homologacji. Był to m.in. pomiar wymiarów zewnętrznych oraz sprawdzenie działania układu hamulcowego czy jezdnego. To oznacza, że może się samodzielnie poruszać po ulicach.

Do stolicy trafią aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. W najdłuższym tramwaju będzie mogło podróżować nawet 240 osób.

Nowe wagony są częścią większego zamówienia, obejmującego aż 123 pojazdy. Umowa zawiera opcję na kolejne 90 wagonów.

Wielomiliardowe odszkodowania pod znakiem zapytania. Gowin o "lex TVN"

Badania homologacyjne rozpoczęły się w lipcu tuż po przyjeździe pierwszych dwóch tramwajów do Warszawy. Teraz tramwaje będą przechodziły kolejne badania.

d3dm3v9

Następnie pracownicy Tramwajów Warszawskich przystąpią do badań odbiorczych. Zostanie przeprowadzona m.in. jazda 18-godzinna, podczas której motorniczy będzie symulował rzeczywisty przejazd uwzględniający m.in. otwieranie i zamykanie drzwi czy różne sposoby kierowania tramwajem. Odbędzie się też test niezawodności, podczas którego sprawdzona zostanie możliwość bezawaryjnej jazdy na dystansie 2500 km.

Dotychczas jazdy testowe były prowadzone tylko nocą na wydzielonych odcinkach torów. Teraz nowe pojazdy będzie można spotkać w Warszawie także w dzień. Kolejne z zamówionych tramwajów dla Warszawy będą odbierane na przełomie 2021 i 2022 roku. Pierwsze dwa tramwaje będą woziły pasażerów już jesienią tego roku.

Warszawa. Bardzo cichy tramwaj

W trakcie badań homologacyjnych zmierzono także poziom dźwięków wydawanych przez nowe tramwaje. Okazało się że są one najcichsze w Polsce. Natężenie dźwięku w dotychczas eksploatowanych wagonach wynosiło 77 decybeli. Tymczasem natężenie dźwięku zmierzone w nowych tramwajach wyniosło nieco ponad 74 decybeli. Jest to poziom dźwięku wydawany przez duży, nieco głośniejszy odkurzacz. Różnica trzech decybeli jest bardzo odczuwalna, co wynika ze specyfiki pomiaru natężenia dźwięku. W całej Europie jest bardzo niewiele cichszych tramwajów.

O ciszę pomaga dbać m.in. unikalna konstrukcja wagonów, oparta na skrętnych wózkach. Zostały zaprojektowane w taki sposób, by cicho pokonywać nawet te ulice, gdzie są ciasne zakręty.

d3dm3v9

Warszawa. Ile nowych tramwajów?

Dzięki nowym pojazdom, będzie można podróżować niskopodłogowymi, wygodnymi, klimatyzowanymi wagonami. Docenią je pasażerowie z niepełnosprawnościami, opiekunowie z dziećmi w wózkach, a także seniorzy.

Po zrealizowaniu zamówienia na wszystkie 123 tramwaje do końca kwietnia 2023 r., stolica będzie dysponowała największą flotą tramwajów niskopodłogowych w Polsce. Ich liczba przekroczy 430, co będzie stanowić aż 70 proc. całego taboru tramwajowego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3dm3v9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3dm3v9