Trwa ładowanie...

Wyczekiwana nowość na stacji Warszawa Gdańska. Teraz jest łatwiej

Na stacji Warszawa Gdańska pasażerowie mają już ułatwiony dostęp na perony. Gotowe są dwie kładki z windami. Wcześniej dojście na stację ułatwiły schody ruchome z tunelu.

Warszawa. Widok na wejście na wschodnią kładkę dla pieszychWarszawa. Widok na wejście na wschodnią kładkę dla pieszychŹródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., fot: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
d3sqn3c

Jak przekazał rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Karol Jakubowski, projekt za ponad 60 mln zł netto jest współfinansowany ze środków UE w ramach POIiŚ.

Poruszanie się w obszarze Warszawy Gdańskiej ułatwiają dwie zadaszone kładki. Zejścia na każdy z peronów znajdują się od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza. Od zachodniej strony stacji kładka połączyła perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego. Polepszyła się też komunikacja w obszarze dzielnic, przez które przebiega linia kolejowa. Przy przejściu zamontowano stojaki rowerowe.

Dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewniają windy. Trzy dźwigi zostały zamontowane na wschodniej kładce od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza. Kolejnych pięć znajduje się na kładce zachodniej od strony ulic Kłopot i Felińskiego. Przy windach znajdują się informacje w języku Braille.

Polityk Solidarnej Polski o Unii Europejskiej. "Jest nieprawdopodoną wartością"

Na stacji Warszawa Gdańska od marca podróżni korzystają z schodów ruchomych prowadzących z przejścia podziemnego na wszystkie trzy perony.

d3sqn3c

Modernizacja stacji Warszawa Gdańska o wartości 63 mln zł jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3sqn3c
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3sqn3c